با انتخاب یک شامپوی خودرو مناسب اتومبیل شما همیشه میدرخشد

یکی از لذت های مالکیت خودرو ریشه در حس زیبایی شناختی دارد. نگاهی سریع از پشت پنجره به خودروی مورد علاقه اتان، به شما آرامش می دهد، به‌ویژه زمانی که تازه شسته شده و تمیز و درخشان، زیر آفتاب برق میزند.

برای رسیدن به این حالت بکر پس از شستشو باید از بهترین شامپوهای ماشین استفاده کنید.

در اینجا ما به شما نکاتی را در مورد انتخاب شامپوهای ماشین و چگونگی نحوه استفاده از آنها ارائه می دهیم.
شامپوی خودرو مخلوطی از مواد شیمیایی، رنگ‌ها، عطرها و نگهدارنده‌ها که به‌طور خاص برای تمیز کردن خودرو شما بدون آسیب رساندن به رنگ طراحی شده است.

آیا باید از شامپوی مخصوص خودرو استفاده کنیم؟
اگر می خواهید ماندگاری درخشش خودروی شما و براقیت رنگ آن حفظ شود بله.

ما، بله. کثیفی، دوده های ترافیک، فضولات پرندگان و… همه اینها می توانند به رنگ اتومبیل شما آسیب برسانند و باید به آرامی پاک شوند.

آیا نمی توانم فقط از مایع شوینده مثلا مایع ظرفشویی استفاده کنم؟
خیر.مایع ظرفشویی برای شستن بشقاب هایتان مناسب است نه برای رنگ حساس خودرو که باید سالها بدرخشد . شوینده های معمولی محتوای نمک بالایی دارد و لایه‌های موم و پولیش که از خودروی شما محافظت می‌کنند را از بین می‌برد.

شامپوی مخصوص خودرو چگونه عمل میکند؟
ماده اصلی مورد استفاده در شامپو ماشین آب است، مواد موثره مهم آن به عنوان “سورفکتانت” شناخته می شوند. اینها مولکولهایی هستند که یک سرشان به آب می چسبد و سر دیگرشان به خاک جذب می شود و کشش سطحی بین این دو را کاهش می دهند. سپس به آسانی می توان لکه ها و کثیفی را شستشو داد.

استفاده از ابر و اسفنج برای شستشوی اتومبیل مناسب است؟
اکثر اسفنج هایی که ما معمولا استفاده می کنیم دارای سطح صافی هستند که نمی توانند ذرات کثیفی را جذب کنند. این به این معنی است که کثیفی روی رنگ کشیده می‌شود، که می‌تواند باعث ایجاد خراش‌های کوچک شود – “علامت‌های چرخشی” وحشتناک. بهتر است برای شسشو از خز یا دستمال ماکروفایبر استفاده کنید.

بهترین روش استفاده از شامپو ماشین چیست؟
سعی کنید ماشین خود را زیر نور مستقیم آفتاب نشویی.ابتدا خودرو را آبکشی نمایید. از بالا به سمت پایین نیز بشویید و اگر به نظر می رسد شامپو خشک می شود، در حین حرکت آبکشی کنید. استفاده از روش دو سطلی نیز مهم است – یک سطل برای شامپوی تمیز، یکی با آب ساده برای شستشوی دستکش. در حالت ایده‌آل هر دو سطل باید دارای محافظ‌های شن برای جلوگیری از بازگشت کثیفی به داخل ماشین باشند.

ph شامپو خنثی است یعنی چه؟
یک شامپو با pH خنثی به پولیش‌های محافظ یا واکس‌هایی که از قبل روی سطح رنگ خودرو هستند، حمله نمی‌کند. اکثر شامپوهای موجود در بازار PH خنثی هستند.

چرا برخی از شامپوها بسیار کف‌دار هستند و برخی دیگر کمتر؟
همه چیز به فرمول شامپو بستگی دارد. آنهایی که مقادیر بیشتری فوم تولید می کنند تمایل دارند سورفکتانت بیشتری داشته باشند. در همین حال، آنهایی که فوم کمتری دارند، معمولاً اثر “ورقه‌بندی” بهتری از خود به جای می‌گذارند که به آب اجازه می‌دهد به طور رضایت‌بخشی از روی رنگ خارج شود.

برای آشنایی با مدل های مختلف شامپو خودرو سیواکس کلیک کنید

آیا شامپو هم باید واکس داشته باشد؟
شامپو لازم نیست حتما عنصر براق کننده داشته باشد، اما اگر علاقه ای به پولیش ندارید،و فقط هر از گاهی خودروی خود را میشویید،شامپویی که لایه ای واکس به رنگ اضافه می کند، انتخاب خوبی خواهد بود.

قیمت شامپوی مخصوص خودرو؟
شامپوهای مختلف با توجه به ترکیباتی که دارند به قیمتهای مختلف به فروش میرسند توجه داشته باشید گاهی 1 لیتر شامپوی گران قیمت و البته با کیفیت با 10 لیتر شامپوی ارزان تر برابری میکند

moradiehsan وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *